29 oktober 2011

Nystädat


Nu har jag städat mitt arbetsrum som ligger på andra våningen, den övre hallen. Trivs ganska bra där. Här har jag utsikt över gårdsplanen, kan tända mig en skön brasa som värmer gott i ryggen. Jag har ett långt gammalt bord och tre stolar, så att vi kan sitta och planera jobb och sprida ut skisser över hela bordet. Fungerar toppen när vi brainstormar, jag och Helena. Men ibland behöver man STÄDA och röja bort, för det växer ganska fort igen och stora högar bildas!!! Så idag fick jag ett ryck och rensade bort allt. Nu är det rent och snyggt och jag känner mig laddad inför en ny vecka med planering av jobb som rullade in förra veckan. Nu ska här skissas på en massa härliga idéer. I ryggen har jag två stora moodboards som fylls med olika projekt och inspirationsbilder. Jag köpte två skivor porös board och klädde dem med linnetyg, fungerar perfekt. Helt klar är jag dock inte här i mitt arbetsrum. Vill ha en kelimmatta och två lampor över bordet men det är på G. Så snart så!  /Marie


3 kommentarer:

  1. Ohhh tack för ljuvlig inspiration!! jag har inte riktigt fått till något arbetshörn än här hemma..vill ha ett stooooort långt bort med mycket plats ;)

    SvaraRadera
  2. Hejssan Marie,

    Vilken Fiiiinaste foto <3 Jag kan bara titta och titta och oooooh...

    Många kramar från Nådendal, Finland

    SvaraRadera